vineri, 2 noiembrie 2007

Nissan GT-3

După numeroasele serii de dezvăluiri neoficiale, iată că astăzi a venit timpul ca Nissan să prezinte oficial noul GT-R, o maşină performantă, construită după principiul "ultimate hypercar, de care se poate bucura oricine, oriunde, oricând". Nissan a creat noul GT-R pentru o oferi o maşină capabilă să se descurce la fel de bine pe circuitul de la Nurburging, cât şi pe străzile ude ale unei metropole.Pentru a-şi arăta suportul faţă de viitorii clienţi pasionaţi, Nissan îşi va speceliza mecanicii la Nissan High Performance Centers în Japonia şi va acorda gratuit o reglare a motorului si a trenului de rulare dupa primii 1000 de km şi, pe urmă , la fiecare 12 luni. Noul model beneficiază de Premium Midship package, o nouă platformă ce constă într-o aplicaţie în premieră a sistemului transaxial 4WD. Acesta constă în poziţionarea sistemului de transmisie în principal pe puntea din spate, realizându-se în acest mod o repartizare foarte eficientă a maselor.Dar vedeta principală, vinovată pentru performanţa noului model, este motorul VR38, un V6 de 3,8 litri supraalimentat de două turbine, ceea ce se traduce într-o putere maximă de 480 CP la 6.400 rpm şi un cuplu maxim de 588 Nm, între 3.200 şi 5.200 rpm. Pentru punerea acestei puteri pe asfalt este responsabil sistemul de transmisie GR6, cu ambreiaj dublu şi padele de acţionare a treptelor, situate în spatele volanului. Nici la nivelul consumului GT-R nu stă rău, anunţând un consum mediu de numai 8,2 litri/100 km, ceea ce respectă normele japoneze U-LEV.Suspensia este asigurată de un sistem Bilstein DampTronic, sistemul VDC-R (Vehicle Dynamic Control având trei moduri de funcţionare: Normal, Confort şi Race. Frânarea este esenţială pentru un hypercar, iar de acest lucru se ocupă un sistem ce poartă semnatura celor de la Brembo, compus din etrieri cu şase pistonaşe pe faţă şi patru pe spate. Cauciucurile Run-Flat, realizate în eclusivitate pentru noul GT-R, oferă în cazul unei pene o autonomie de până la 80 de km, în condiţiile în care şoferul nu va depaşi viteza de 80 km/h. În ceea ce priveşte performanţa acestora, noile pneuri au fost dezvoltate pentru o oferi un balans între comfort şi sportivitate, dar şi un nivel de aderenţă ridicat, chiar şi în cazul unei pene.
Sursa : proMotor

joi, 1 noiembrie 2007

Moto Guzzi

Motto Guzi a lansat doua noi versiuni bazate pe Griso si Breva,versiuni care se adreseaza celor ce nu doresc puteri prea mari.Breva a fost oferita pana de curand in versiunile 750 si 1011.De acum poate fi achizitionat modelul Breva 850,echipat cu un propulsor V-Twin de 870 cmc racit cu aer.Propulsorul furnizeaza o putere maxima de 72 CP la 7600 rpm si 66 Nm la 7000 de rpm.El poate fi regasit in 2007 si pe Griso,un model ceva mai radical atat din punctul de vedere al designului cat si al performantelor.Ambele versiuni se pot lauda ca sunt modele Guzzi clasice,avand motorul amplasa transversal si transmisia finala prin ax cardanic.Cutia de viteze este cu cinci trepte.E bine de stiut ca ambele modele pot fi achizitionate si in versiunea cu ABS,cu sistem care ar trebui regasit in dotarile de serie la motociclete.Parerea mea.
Sursa : proMotor

Ford Focus CC

Exceptand poate un supersport de 750,doar un cabrio te va apropia de recordul liftierul din reclama la Axe.La moda dintotdeauna,decapotabilele au explodat totusi pe piata la scurt timp dupa ce SLK care a inventat acoperisul retractabil rigid,CC-urile devenind preferatele oricarui cetatean plasat intre extremele "vladica"si"opinïca".Aspectul l-a inteles si Ford,care,in mai putin de doi ani de la prezentarea conceptului Vignale,l-a abordat pe Pinifarina in vederea desenarii si construirii versiunii de serie numita Ford Focus Cupe Cabriolet.Designul nu te lasa cu gura cascata,dar nici nu era nevoie:noul CC trebuie sa intre pe linia lui Focus 2-prietenos,familial si cu un touch sportiv.Orcum,lasati gaurile si priviti branza:nici macar ruta bogata Volvo C70 nu va avea semnatura lui Pininfarina pe caroserie.Touch sportiv?Da.Chiar daca te vei apropia de rigiditadea unui coupe doar unul din cele doua panouri de metal de deasupra capului,Focus CC "sta"pe excelenta platforma tehnica C1,care a facut din compacta Ford liderul in dinamica la clasa sa.Cat priveste principalul punct de atractie,acoperisul,el dispare in portbagaj in mai putin de o jumatate de minut;montat,acesta permite existenta unei "vagauni" de 500 de litri,10 litri peste Renault Megane CC si 60 peste Opel Astra Twin Top.La lansare vor fi disponibile trei motoare : doua pe benzina-de 1,6 litri si 100 CP,respectiv de 2,0 litri si 145 CP-si common-rail-ul diesel de 2,5 litri si 136 CP.Fiecare din cele 20.000 de unitati pe care Ford spera sa le vanda in Europa vor fi fabricate la uzinele Pininfarina Grugliasco si Bairo,modelul urmand sa "pice" aici in a doua jumatate a anului.Probabil la fix pentru un "bronz" de toamna...
Sursa : proMotor

Mercedes Clasa E

Daca n-am fi primit comunicatul de presa,nu ne-am fi dat seama de modificarile aduse limuzinei de clasa mare din Stuttgart.Acesetea sunt.pe deoparte,de natura estetica.S-a lucrat un pic la parasocuri si la oglinzile retrovizoare,interiorul a primit materiale noi,care,binenteles sunt mai bune calitativ decat cele de pana acum,iar volanul este si el nou.De asemenea,climatizarea are o noua consola de comanda.Toate aceste schimbari n-au alterat mai deloc aspectul consacrat al modelului german,fiind directionate mai degraba spre rafinarea unui concept de lux faimos,garantat de steaua de pe capota.Problemele de natura estetica si calitative n-au fost pana acum,dar au existat nemultumiri legate de electronica rebela a masinii.Astfel,din cele 2000 de modificari,probabil ca multe au vizat acest aspect.Sistemul Pre Safe este acum dotare standard si sunt disponibile faruri noi (Intelligent Light Sistem).Pe de alta parte,motorizarile de pe E200,E200 CDI,E220 CDI si E320 CDI au primit un make-over,iar E500 un propulsor de 5,5 litri V8 de 388 CP.Varful de gama va fi E63 AMG,care,cu cei 514 CP ai sai,este cel mai puternic din segment.Oficial noul model a fost prezentat la Salonul din New York.
Sursa : proMotor

Noul Clio e aici

A agitat serios apele clasei mici si a castigat ultima editie a competitiei Masina Anului in Europa.Acum,cel mai nou produs al casei Renault,Clio este disponibil si in Romania.A treia generatie a modelului cu o istorie de 16 ani enumera in CV suficiente calitati pentru a deveni termen de comparatie,principalele atuurice insotesc designul cu sex-appeal fiind spatiul interior,confortul,comportamentul dinamic si nivelul de siguranta.Habtitaclul lui Clio este considerat cel mai generos din segment,dar si unul dintre cele mai sigure,Clio fiind al optulea Renault invitat in clubul celor cinci stele Euro NCAP (modelul poate fi burdusit cu pana la 8 airbaguri si centuri de siguranta cu limitator de efort si dubla pretensionare).Cinci motoare vor fi disponibile pentru noul Clio:trei pe benzina-1,2 litri de 75 CP,1,4litri de 98 CP si 1,6 litri de 110 CP-si dousa pe motorina-1,5 litri de 65 CP si 1,5 litri de 80 CP.In functie de versiunea aleasa clientul poate lua acasa o masina echipata cu senzori de parcare,senzori de ploaie,tempomat sau in premiera la acest segment,faruri adaptoare.Cel mai ieftin Clio porneste de la 8,815 euro,pret pentru varianta de 1,2 litri de 75 CP,in echiparea de baza.
Sursa : proMotor

Audi Q7

Venit tarziu in randul "SUV-istilor",Audi a linistit audienta cu giganticul Q7,disponibil acum si in Romania.Business-man-ii care pretuiesc imaginea si moda vor saluta uriasul cu 7 locuri,care dezvolta in 5,09m lungime o miza sigura:design dinamic,interior luxos si tehnologie de varf.Scaunele si portbagajul se pot configura in 28 de moduri,iar randul al doilea si al treilea se pot rabata plan in podea,portbagajul ajungand astfel la 2,035 de litri.Q7 poate fi comandat cu un TDI de 3,0 litri,233 CP si 500 Nm sau cu un V8 FSI de 4,2 litri,350 CP si 440 Nm,fiecare motor urmand a transmite cupul catre cele 4 roti (in repartitia 40:60) via o cutie Tiptronic cu 6 rapoarte.Lista de optiuni a lui Q7 include,printre altele,suspenise pneumaticacu reglarea garzi la sol,sistem de atentionare la schimbarea benzi fara semnalizare,asistenta la parcare cu camera video pentru marsalieri si cruise-control cu radar.Un Q7 3,0 TDI porneste de la 44,412 euro CIP,versiunea V8 costand de la 56,112 euro CIP in sus.
Sursa : proMotor

miercuri, 31 octombrie 2007

Ofensiva BMW Motorrad


Ultima vedeta de doua roti de la BMW se numeste K1220 GT si se alatura deja existentelor K1200 S si K1200 R.Motocicleta se doreste un Grand Touring perfect,iar atuurile sale sunt suspensia fata Duolever,cea spate EVO-Paralever si propursorul cu patru cilindri in linie de 1.200 cmc.Daca in versiunile S si R acesta dezvolta 167 CP,pentru GT el a fost dezumflat la doare 152 CP.Cu toate acestea,noul model este cu 17% mai puternic decat cel vechi si ofera un cuplu motor cu 11% mai mare.Autonomia a crescut si ea cu 17% in comparatie cu generatia anterioara,este mai usoara cu 6 procente si poate lua la bord o greutate mai mare cu aproximativ 20%.O motocicleta a procentelor,probabil o sarbatoare pentru germani.K1200 GT dispune de o lista de optionale care ar putea trezi si invidia unor producatori auto.Lista include ajustare electronica a suspensiei,faruri cu xenon,cruise control si sistem de navigatie Motorrad III.In curand,BMW va lansa doua modele din seria F800:F800 GS si F800 R.
Sursa : proMotor

marți, 30 octombrie 2007

Aprilia de la V2 la V4

Constructorul italian a confirmat faptul ca lucreaza intens la un propulsor care va avea 4 cilindri in V de 1.000 cmc.Se prognozeaza ca acesta va "alerga" mai intai in competitiile sportive din 2008,pentru ca in 2009 sa se regaseasca pe unele modele de serie.Noul V4 va avea de indurat concurenta unui alt V4 din "Cizma".Va fi un duel Ducati-Aprilia in Campionatul Mondial de Superbike.Poate cei doi constructori isi vor aminti toturi si de faptul ca mai au inca fani care viseaza sa aiba un V4 intre picioare.
Sursa : proMotor

Lancia Ypsilon

Gama lancia din ultimul deceniu nu s-a modificat foarte mult,dar masinile sale nu trebuie subestimate de un potential cumparator.Voi aminti doar de Thesis,care este o interpretare foarte ifervescenta a masinii de clasa mare.Cu un design de zile mari,atat la exterior cat si la interior,este o prezenta ce emana multa caldura in marea de modele premium castrate estetic.La clasa mica,Ypsilon are toate calitatile enumerate mai sus,fiind,dupa parerea mea,singura optiune veritabila pentru cineva are doreste i masina de oras premium in adevaratul sens al cuvantului.
Cu varianta MOMO design,Ypsilon intra pe un teritoriu nou,incercand sa-si exploreze latura sportiva.Italienii si-au ales un partener ideal in producatorul de accesorii sport pentru masini MOMO.Prima schimbare a avut loc la paleta de culori,unde au aparut trei nuante noi:Pearl White,Orange si Red.De asemenea,masina a primit jante de 15 toli si o placheta ce atesta personalizarea la care a fost supusa.
Interiorul a fost imbogatit cu insertii de metal(pe consola entrala,maciulia schimbatorului,usile si gurile de aerisire),volan din piele,scaune sport si un nou instrumentar.Ypsilon poate oferi o echipa foarte bogata:climatizare dual-zone,directie cu asistare variabila,radio-CD cu MP3,keyless entry,ESP,4 airbaguri,tapiterie din piele si jante de 16 inci.
Sursa : proMotor

Lexus LS600h

Dupa ce,in ianuarie,au prezentat Ls460,cei de la Lexus lanseaza acum nava amiral Ls600h,care urmeaza sa se bata cu versiunile V12 ale marcilor concurente.Niponii nu s-au lasat insa ademeniti de influenta cailor-putere din acest segment rarefiat.N-au creat un monstru de 500-600 CP,si sa-u bazat mai degraba pe un punct forte al lor:solutiile hibride.Astfel,in noul varf de gama cor lucra,in tandem,un V8 pe benzina de 5.000 cmc,recent dezvoltat,si un motor electric,care,impreuna,dezvolta 430 CP.Nu pare foarte mult,ba chiar esti tentat sa descalifici modelul japonez,dar motoarele sale electrice sunt capabile sa dezvolte un cuplu urias si reactioneaza instantaneu la apasarea pedalei de acceleratie.600-le va putea concura fara nici o problema cu masini mai puternice cu 50-100 CP decat el,dar nu performantele de masina de raliu primeaza la aceasta clasa.Clientii aprecieaza mult mai mult calitatea,luxul,pedigree-ul unor asemenea modele.Iar din acest punct de vedere marca Lexus este in top,manifestand o puternica ascensiune,vizibila de ani buni.Nu degeaba se spune ca,odata ce ti-ai cumparat un Lexus,"you never go back"...
Sursa : proMotor