sâmbătă, 10 noiembrie 2007

În perioada anilor '30-'50, din atelierul parizian al italienilor Figoni & Falaschi au ieşit peste 1.000 de caroserii extravagante, care echipau şasiuri de renume ale epocii: Delahaye, Delage, Talbot Lago sau chiar foarte rarele Duesenberg.Modelul de faţă este o reinterpretare a unei maşini din 1937, construită de Giuseppi Figoni pe un şasiu Delahaye şi a cărei valoare este estimată la mai mult de un milion de dolari. De această dată, şasiul şi motorizarea provin de la un Chevrolet Corvette model 1997 (de fapt, o maşină care a trecut printr-un accident...). Mai multe companii americane, specializate în customizare şi accesorii after-market, au contribuit la realizarea acestui automobil fascinant, sub supravegherea lui Terry Cook, fostul editor al revistei americane Hot Rod în anii '70.Pentru ca exteriorul să aibă un aspect cât mai apropiat de al unei bărci de viteză, firma Superior Custom Classics a realizat stinghii special laminate, din lemn de stejar, lipite peste suprafaţa din fibră de sticlă a caroseriei printr-un liant special, care se foloseşte la fabricarea ambarcaţiunilor. De asemenea, vopseaua folosită este una specială, la fel ca şi lacul aplicat deasupra, în timp ce interiorul din piele este de provenienţă BMW. "Aripile" roţilor au fost fabricate separat, din fibră de sticlă, iar sistemul de direcţie a presupus modificări importante pentru a permite virarea pneurilor în interiorul pasajelor.
Despre preţ nu există încă informaţii, însă pentru cei interesaţi această maşină este disponibilă sub formă de kit car.
Sursa : proMotor

Viper SRT10 ACR

Noul model a fost creat special pentru a fi alergat pe o pistă, diferenţele faţă de un Viper normal fiind multe şi încep de la kitul aerodinamic ce conţine multe elemente adaptive, paintjobul cu dungi sport şi terminând cu suspensia de circuit, reglabilă în tărie şi înălţime.S-au luat măsuri şi în privinţa reducerii greutăţii, efectuându-se modificări la jantele negre încălţate cu pneuri Michelin Sport Cup şi la sistemul de frânare. Pentru cei cu adevărat pasionaţi Dodge le propune o metoda mai drastică de reducere a masei prin renunţarea la sistemul audio, materialele fonoabsorbante, kitul de vulcanizare şi mocheta din interior. Motorul folosit este un V10 de 8,4 litri ce dezvoltă 600 CP, echipat cu bloc din aluminiu, camere speciale de ardere, supape mărite şi Variable Valve Timing (VVT). Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu şase trepte şi de un diferenţial cu alunecare limitată.
Sursa : proMotor

Subaru Impreza STI

Încrucişarea dintre un Subaru Impreza STi şi caracteristicile unui ATV duce la apariţia unui monstru ce atrage atentţia oricui.O motocicletă cu patru roţi cu un motor de Subaru Impreza WRX STi este în mod clar ceva nebunesc. ATV-ul din galeria foto îi aparţine lui Ken Brough, un nou-zeelandez ce se descrie ca un om de 50 de ani cu benzină în sânge. Creaţia denumită de către proprietar STiATV are un motor de Subaru Impreza de 2.0 litri ce dezvoltă 230 de CP la care a fost adăugată o cutie de viteze cu cinci trepte.Nu se cunosc încă cifrele cu privire la acceleraţie şi viteza maximă, însă performanţa mai mut ca sigur nu va fi o problemă, mai ales că greutatea totală este de doar 530 Kg. Pot exista unele probleme în ceea ce priveşte distrubuţia maselor, de 70/30 între faţă şi spate. Aspectul cel mai trist este că în ciuda eforturilor depuse, Ken nu a putut să-şi omologheze maşinăria pentru folosirea pe şosele publice din Noua Zeelendă. Mai multe detalii puteţi găsi pe pagina personală a lui Ken.
Sursa : proMotor

Aston Martin DBS

De fapt, DBS este Astonul de stradă în care te vei simţi la orice oră ca un mic James Bond, detaliile maşinii dând impresia că eşti la volanul unui arsenal pe patru roţi, precum cele din seria de filme ale agentului 007.Aston Martin DB9 este un mic pachet de muşchi, dar nu renunţă la fluiditate şi la o anumită notă de nobleţe.DBS, în schimb, scoate în schimb latura agresivă, regăsită pe modelul de curse DBR9, aspectul exterior fiind încărcat realmente de accesorii aerodninamice relativ discrete. Spoilerul frontal adoptă fante de aerisire generoase şi ferm profilate, în contradicţie cu liniile curbe ale maşinii. Pe capotă există patru fante de aerisire, care par a disimula ascunzişul unor mitraliere, în timp ce, din gura de aerisire de sub grila foarte cunoscută, te aştepţi să fie lansate în orice moment câteva rachete sol-sol.Pragurile laterale lăţesc foarte mult automobilul, iar spatele devine de-a dreptul milităresc, cu eleronul său integrat, ieşirile războinice ale evacuării şi difuzorul din firbă de carbon. Stopurile, datorită formei şi culorii metalice, dau impresia că ai fost depăşit de un tanc blindat, iar senzorii de parcare te duc mai mult cu gândul la nişte căpăcele de unde se va scurge pe şosea ulei sau vor fi lansate alice, pentru a scăpa de urmăritori, ca în filmele lui Bond.Totuşi, din punct de vedere tehnic, cu adevărat special la caroseria lui DBS este amestecul de aluminiu, magneziu şi fibră de carbon, care îmbracă o structură integral din aluminiu (cunoscuta platformă VH). În plus, finisarea într-o nuanţă grafit îi conferă o exclusivitate aparte acestui nou model. Dacă DB9 este un coupe cu 2+2 locuri, pentru DBS s-a preferat renunţarea la cele din spate, rămânând un pur coupe GT cu două locuri şi o ambianţă gândită cu mult bun gust.Interesant este faptul că scaunele sport şi volanul îmbrăcate în piele, ornamentele din aluminiu şi carbon sau pedalierul racing nu creează o atmosferă de curse, fiind mai potrivit costumul impecabil decât combinezonul şi casca. Dintre opţiunile disponibile pentru acest automobil remarcăm scaunele din Kevlar sau finisarea consolei centrale în Piano Black. Oricum, grija pentru detalii este obsesivă, iar nivelul dotărilor, cum altfel, extravagant. Dar ce vă gâdilă mai mult orgoliul: multiplele gadgeturi electronice şi sistemul audio de 700 W sau butonul START/STOP, care arată ca un mic giuvaer pe consola centrală?Acesta pune în mişcare un nobil V12 de 6,0 litri, care dezvoltă 517 CP la 6.500 rpm şi un cuplu de 570 Nm la 5.750 rpm. Faţă de propulsorul lui DB9, asistăm la o creştere a puterii cu 60 CP, ceea ce, cumulat cu o scădere a greutăţii totale cu aproape 100 kg, îi conferă lui DBS performanţe remarcabile: 300 km/h viteză maximă şi doar 4,3 secunde pentru demarajul până la 100 km/h. Nu sunt neapărat valori care să mai impresioneze în domeniul supersportivelor, dar DBS accelerază cu 0,6 secunde mai rapid decât DB9, ceea ce este o evoluţie remarcabilă pentru Aston Martin. Şi asta în condiţiile în care acest V12 este strunit printr-o cutie de viteze manuală, cu şase trepte!Aşadar, în cazul unei urmăriri spectaculoase, mister James Bond nu are nici un motiv să dea vina pe maşina sa, mai ales că, prin apăsarea timp de patru secunde a butonului DSC, îşi va putea evidenţia calităţile de pilot fără ajutorul electronicii. Totuşi, chiar dacă DBS a fost vedeta Concursului de Eleganţă de la Pebble Beach, până şi agentul 007 trebuie să aştepte Salonul de la Frankfurt, pentru a afla care este suma pe care trebuie să o completeze pe cec.
Sursa : proMotor

Concepte moto Suzuki: Biplane şi Crosscage

Biplane evocă într-un stil propriu epoca de aur a aviaţiei. În acceptul multora, motociclismul este o ramură mai accesibilă a aviaţiei aşa încât acest concept împrumută de la aeroplanele interbelice atât elemente de design, cât şi soluţii constructive.Motorul V4 dispus longitudinal constituie principalul element constructiv întocmai ca la avioanele de vânătoare din cel de-al doilea război mondial, în vreme ce furca frontală, de tip Hossack, din fibră de carbon, imită carenajului aerodinamic al trenului de aterizare. Roata frontală este echipată cu două discuri perimetrale ca la Buell, iar etrierele sunt încorporate în braţele furcii. Carenajul integral evocă formele unui fuzelaj de avion, fără a transforma Biplane într-un trabuc pe două roţi, aşa cum se întâmpla în anii de glorie ai recordurilor de viteză. Biplane este doar un studiu de design, iar oficialii Suzuki Motor Co. au declarat că nu va exista un model de serie.Al doilea concept, deşi mai inovator din punct de vedere tehnic, pare a avea ceva mai multe şanse de a deveni realitate. Încă de la începutul acestui an vă anunţam că Suzuki a încheiat un parteneriat cu Intelligent Energy (compania care a construit ENV, prima motocicletă echipată cu pilă de combustie), în vederea dezvoltării soluţiilor de propulsie alternativă. Primul rezultat al acestei colaborări este conceptul Crosscage.Propulsat de un motor electric alimentat de la o pilă de combustie răcită cu aer şi de un pachet de acumulatori de litiu, Crosscage promite prestaţii onorabile în condiţiile unui impact minim asupra mediului. Propulsia alternativă a forţat designerii să găsească soluţii noi şi pentru construcţia ciclisticii. Cadrul în formă de "X" asigură un compromis între rigiditate, greutate şi spaţiu. Motorul amplasat chiar pe bascula monobraţ a eliminat transmisia clasică prin curea, lanţ sau cardan. Pentru un plus de avangardism, s-a folosit şi o suspensie telescopică monobraţ cu articulaţii de ghidare, soluţie cu un impact vizual puternic dar cu avantaje mai mult decât discutabile. Chair suntem curioşi să vedem cum s-ar comporta o astfel de suspensie pe perioadele de frânare dinaintea unui viraj.Nu au fost comunicate date tehnice referitoare la puterea motorului, capacitatea acumulatorilor sau puterea pilei de combustie, dar acestea ar trebui să fie superioare performanţelor lui ENV. Vă remintim că motocicleta britanicilor folosea o pilă de 1 kW, un motor de 6 kW (8,1 CP) şi un set de patru acumulatori cu plumb. Cu o masă de numai 80 kg, ENV putea atinge un maxim de 80 km/h, iar autonomia ajungea la 160 km.Alături de cele două concepte, Suzuki va expune şi gama de modele pentru 2008, printre care Hayabusa, primadona ofertei nipone şi B-king, conceptul care de mai bine de un an ne tot ameninţă că va deveni realitate.
Sursa : proMotor

Volvo C30

La nivel estetic, maşina a căpătat o temă vizibil inspirată din nisip, valuri şi surf, desenul orange îmbinându-se armonios cu albul caroseriei, care aminteşte de zăpezile scandinave. Designerii nu s-au limitat doar la desene, ci au conceput un întreg pachet aerodinamic, care presupune spoilere faţă/spate modificate, praguri şi pasajele roţilor lăţite, precum şi un eleron deloc neglijabil în partea superioară a originalului hayon.Aspectul sportiv este întărit de jantele Volution V Titan, de 19", din aliaj uşor, care, împreună cu garda coborâtă cu 40 mm, fac din C30 un mic năzdrăvan al şoselelor virajate, mai ales că pneurile Continental Sport Contact III sunt de dimensiuni apreciabile, având dimensiunea de 235/35R19. Printre spiţele jantelor sunt vizibile etrierele de frână, vopsite tot în orange şi echipând discuri de frână generoase, de 326x30 mm. Toate aceste îmbunătăţiri nu sunt doar de amorul artei, maşina fiind capabilă să atingă 100 km/h în doar 5,4 secunde, datorită celor 300 CP dezvoltaţi de cunoscutul motor turbo de 2,5 litri, în cinci cilindri, ale cărui componente au fost mdificate de tunerul de casă Heico.Modificările nu au ocolit nici interiorul, puternic personalizat datorită tapiţeriei orange, care îmbracă tot habitaclul, chiar şi bordul. Cu atât mai mult ies în evidenţă ornamentele de aluminiu de pe consola centrală subţire (trade-mark Volvo) şi de pe uşi sau pedalierul sportiv personalizat. Bineînţeles, logo-ul şi sigla Heico se întâlnesc peste tot, de la scaune până la măciulia schimătorului de viteze. Şi, pentru că este o maşină dedicată eminamente tinerilor pasionaţi de adrenalină, nu putea lipsi un sistem audio foarte performant, Alpine Dolby Pro Logic II Surround, cu o putere totală de 650 watts.Vestea bună este că maşina nu va rămâne la stadiul de concept dedicat exclusiv saloanelor auto, toate echipamentele prezenze pe ea regăsindu-se în catalogul de personalizare Heico.
Sursa : proMotor

BMW X6

X6 este deja cunoscut ca SUV-ul coupe cu patru uşi şi promite să fie o prezenţă ineidtă pe şosele, începând cu 2008.
Bazat pe BMW X5, noul BMW X6 a reuşit să inducă în eroare multă lume datorită camuflajului, însă, recent, au apărut primele poze-spion clare, pe baza cărora cei de la Auto Motor und Sport au reuşit să creeze un model pe calculator foarte apropiat de ceea ce vom vedea în realitate la Salonul de la Detroit din 2008.
Maşina va fi derivată tehnic din X5, păstrând aceeaşi valoare de 2,93 metri pentru ampatament, dar lungimea va fi ceva mai mare, ajungând la 4,9 metri, în timp ce înălţimea va fi mai mică cu aproximativ 10 cm. Datorită parbrizului mai înclinat şi a plafonului foarte curbat spre spate, s-a optat pentru soluţia unui habitaclu cu doar patru locuri, în timp ce portbagajul ar trebui să fie suficient pentru patru saci de golf.
Planşa de bord va păstra, în mare, caracteristicile celei de la X5, dar tuşele sportive vor fi mult mai evidente. X6 va primi noua cutie de viteze automată ZF cu opt trepte, care se va regăsi şi pe următoarea generaţie a limuzinei Seria 7, precum şi un sistem start-stop, pentru reducerea consumului. Este de aşteptat ca X6 să beneficieze de o motorizare de top în jurul a 500 CP, dar încă nu se ştie dacă această versiune va intra sub jurisdicţia departamentului Motorsport.
Sursa : proMotor

BMW M3 Cabrio

Nu putem spune că BMW M3 Cabrio nu a avut succes, dar, atunci când vorbim de maşini cu pretenţii supersport, caroseria decapotabilă are multe minusuri, ţinând de rigiditate şi aerodinamică. În plus, este greu de crezut că ocupanţii locurilor din spate pot suporta curenţii şi turbulenţele de la 250 km/h – de aceea un roadster cu doar două locuri, precum Mercedes SL, are mai mult sens decât un cabriolet cu patru locuri.
Dar, din moment ce Seria 6 Cabrio şi coupe-ul M6 există, de ce nu ar coexista în acelaşi plan? Şi uite aşa a apărut un răspuns extrem, dat de bavarezi lui Aston Martin şi Porsche 911 Turbo, singurele sportive decapotabile cu 2+2 locuri. Este adevărat, cei de la Mercedes s-ar putea simţi ofensaţi că nu îi luăm în seamă cu al lor CLK preparat de AMG, dar cabrioletul lor este cu o clasă mai jos decât Seria 6. Sorry.Diferenţele faţă de un Seria 6 Cabrio obişnuit sunt aceleaşi ca dintre un coupe Seria 6 normal şi un M6: spoilere şi praguri specifice, ieşiri duble şi un mic difuzor în spate, jante cu cinci braţe frumos filigranate şi, bineînţeles, sigla M-Power pe toate părţile. Tratamentul interior este acelaşi ca în cazul coupeului, doar că nu mai avem plafon din carbon, ci o copertină din material textil, acţionată electric.Faţă de Aston sau 911, M6 Cabrio are un gabarit mai impozant, dar şi locurile din spate sunt mai încăpătoare. Lucru total irelevant pentru un demaraj până la 100 km/h cu doar 0,2 secunde mai lent decât coupeul: cei din spate au toate şansele să fie scalpaţi de curenţii de aer. Cei 507 CP dezvoltaţi de acelaşi V10 de pe M6 Coupe trebuie să imprime un comportament supersportiv unei maşini grele de două tone – cabrioletul îngrăşânsu-se cu aproximativ 220 kg faţă de coupe. Astfel, raportul kg/CP creşte de la 3,5 la 3,9, ceea ce înseamnă diferenţe de fracţiuni de secundă între cele două variante de caroserie ale lui M6, cu toate că oficialii declară că pe pista de la Nurburgring nu au fost sesizate diferenţe de comportament.Diferenţe apar, însă, pe nota de plată: aproape 10.000 euro mai mult faţă de M6 Coupe. În clubul sportivelor de 100.000 euro este chiar o sumă modică pentru creşterea exclusivităţii prin decapotare. Păcat că majoritatea clienţilor nu vor aprecia niciodată la adevărata valoare capacitatea pachetului tehnic. Chiar aşa, pe când un M6 CSL, optimizat pentru curse?
Sursa : proMotor