joi, 1 noiembrie 2007

Ford Focus CC

Exceptand poate un supersport de 750,doar un cabrio te va apropia de recordul liftierul din reclama la Axe.La moda dintotdeauna,decapotabilele au explodat totusi pe piata la scurt timp dupa ce SLK care a inventat acoperisul retractabil rigid,CC-urile devenind preferatele oricarui cetatean plasat intre extremele "vladica"si"opinïca".Aspectul l-a inteles si Ford,care,in mai putin de doi ani de la prezentarea conceptului Vignale,l-a abordat pe Pinifarina in vederea desenarii si construirii versiunii de serie numita Ford Focus Cupe Cabriolet.Designul nu te lasa cu gura cascata,dar nici nu era nevoie:noul CC trebuie sa intre pe linia lui Focus 2-prietenos,familial si cu un touch sportiv.Orcum,lasati gaurile si priviti branza:nici macar ruta bogata Volvo C70 nu va avea semnatura lui Pininfarina pe caroserie.Touch sportiv?Da.Chiar daca te vei apropia de rigiditadea unui coupe doar unul din cele doua panouri de metal de deasupra capului,Focus CC "sta"pe excelenta platforma tehnica C1,care a facut din compacta Ford liderul in dinamica la clasa sa.Cat priveste principalul punct de atractie,acoperisul,el dispare in portbagaj in mai putin de o jumatate de minut;montat,acesta permite existenta unei "vagauni" de 500 de litri,10 litri peste Renault Megane CC si 60 peste Opel Astra Twin Top.La lansare vor fi disponibile trei motoare : doua pe benzina-de 1,6 litri si 100 CP,respectiv de 2,0 litri si 145 CP-si common-rail-ul diesel de 2,5 litri si 136 CP.Fiecare din cele 20.000 de unitati pe care Ford spera sa le vanda in Europa vor fi fabricate la uzinele Pininfarina Grugliasco si Bairo,modelul urmand sa "pice" aici in a doua jumatate a anului.Probabil la fix pentru un "bronz" de toamna...
Sursa : proMotor